måndag 10 december 2012

Julklappslek med namn, bokstav och 50 kr

Varje jul köper vi en julklapp i var, till en person, på en bokstav och julklappen ska kosta ca 50 kr.
Vi skriver upp allas namn och alla bokstäver (ej Q, W, X, Y och Z). Sen får var och en dra en lapp med namn och sen en bokstav. Sen är det "bara" att komma på vad man ska köpa. Att det ska kosta 50 kr är i sig en riktig utmaning för det mesta.

Vissa bokstäver är mycket lättare än andra, men sen beror det på vem man ska köpa till. Jag fick en tuff utmaning förra året. Bokstaven L, perfekt tänkte jag. Läppstift, lypsyl. ljus, ljushållare. Sen drog jag namnet. Pappa. Då blev det svårt. Inget jag kom på passade till Pappa. Tillslut blev det Lotto med en önskan att han skulle vinna så mycket att han kunde förtidspensionera sig. Sen fuskade jag lite och köpte Lakritstuggummi. Han tuggar alltid tuggummi och har alltid gillat lakrits.



I år drog jag bokstaven C, en svår bokstav. Vi får inte köpa godis. Personen blir...
...Pappa. Men nu har jag kommit på en mycket bra julklapp. Är så stolt över mig själv, hehehe.   Cyber clean.


  • Innovativ rengöringsprodukt som utplånar 99,9 % av alla bakterier.
  • Kommer åt i små skrymslen, t.ex. mellan tangenter.
  • Rengör allt från tangentbord och telefoner till kopieringsmaskiner.
  • 100 % nedbrytningsbar.
Läs mer här,

Den kostar 49 kr på Clas Ohlson. Till och med affären börjar på min bokstav. C

Ps, Pappa jobbar fortfarande, det blev inga miljoner på Lotto som han fick av mig. Men om ett par år  får jag se honom så här =D



9 kommentarer:

  1. Godmorgon!Synd att din pappa inte vann!! Förr möblerade jag om ofta!! Gå in på nätet och sök efter recept på lax så får du upp hur jag gjorde..Har varit ute och haft dagens första gympapass med snöskyffeln. Ha en bra dag! Morgonkram!

    SvaraRadera
  2. Mors,,Kul sätt att fixa julklapparna...Tack,,ja det blev en bra bild av den dalande solen..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig idé med dom klapparna.
    Jag skratta så tårarna börja rinna när jag läste vad du skulle köpa i tankarnan och så fick du köpa till pappa.

    Vi var iväg och handla i lördags och på hemvägen hamna vi på MediaMarkt. Det är en Ipad mini som är vit.

    Synd att man inte kunde få mera tid. Kan ju bli stressigt att ha kort tid och komma på allt man själv vill fråga och säga.

    Kram :-)

    SvaraRadera
  4. Men så himla käckt! Det där ska jag berätta om för min stora familj, det vore något för nästa jul! Fast jag har satt ner foten redan i år och maximerat till 100 kronor...Julklappshysterin är ju helt enkelt inte klokt! Kramiz

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag har en sån hemma, den är praktisk att ha! =)
    Hoppas din pappa kan hjälpa dig med adventsljusstaken!
    Fina ord du hade i inlägget nedan!
    Hoppas du får en fin måndag!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Vad roligt. En jättebra tradition och ingen behöver jaga dyra julklappar! Kram

    SvaraRadera
  7. Hehe, kul idé och köpa julklappar på så vis. :)
    Här fixar vi dock bara till barnen på respeltive sida, ja syskonbarn menar jag.

    Jag pluggar Vård- och Omsrogsprogrammet på Komvux. Men nu blir det att jag läser lite nu och då, för jag har fast tjänst som lokalvårdare på Kommunen, efter 8 år som timvik. Jodå det är mycket jobb med att ha eget företag, det är det. Håller nu på att göra det sista med bokföringen, så det är klart innan årsskiftet. Kommer att avveckla företaget sen. Har inte tiden med...
    Och mitt kontrakt med att städa Hyresvärdens kontorslokaler gick ut sista november, efter min önskan om det var möjligt att dom upphandlade en ny som tar över städningen. Annars skulle jag haft året ut.

    SvaraRadera
  8. Så gjorde vi på jobbet! kram

    SvaraRadera